stichting stokroos
  • Home
    • Over Stokroos
    • Contact
  • Actueel
    • Toekenningen najaar 2023
    • Open oproep Residency NAIRS
    • Open oproep Duurzame & ecologische praktijken
    • Toekenningen zomer 2023
    • Toekenningen voorjaar 2023
    • Bekendmaking Paul Deiters Stipendium 2023
  • Agenda
    • The Sacrifice Zone | Eddo Hartmann
    • The Portal | Sissel Marie Tonn
    • Mining Myths | Miriam Sentler
    • Mapping Dutch Waters | Suzette Bousema
    • Vloeivelden | Richard Bolhuis
    • Common Soil | Inge Meijer
    • Navigating the Unseen | Rein Kooyman
    • Pushing a Wave IV | Thijs Ebbe Fokkens
    • Watch It Collapse | Julius Thissen
    • Mandy van Elzen | Flora van Breda
    • h3h biënnale | Wessel Verrijt
    • Lost And Found. Lost And Found. Lost And Found. Lost | Mirre Yayla Seur
    • h3h biënnale | Ine Vermee
    • Omen | Víctor Santamarina
    • shy*play | Aster Arribas
    • Kunstroute Beeldenstorm | Jelle Korevaar
    • In de schaduw van de zon | Narges Mohammadi
    • In The Garden Of Doubt And Panic | Sylvie Zijlmans & Hewald Jongenelis
    • Natuurlijk | Ghita Skali
    • Multiply | RAW Color
    • Sepia Days | Nazif Lopulissa
    • Tulpengulden | Susan Kooi
    • The Plantriarchy | Gijsje Heemskerk & Bernice Nauta
  • Aanvragen
    • Informatie over aanvragen
    • FAQ (Frequently Asked Questions/veelgestelde vragen)
  • Stipendia
    • Stokroos Keramiekstipendium 2020
    • Paul Deiters Stipendium 2020
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2020
    • Body Drift Stipendium 2020
    • Stokroos Keramiekstipendium 2019
    • Paul Deiters Stipendium 2019
    • Stokroos Glasstipendium 2019
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2019
    • Stokroos Glasstipendium 2018
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2018
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2017
    • Stokroos Glasstipendium 2017
  • Over ons
    • Over Paul Deiters
  • Contact
  • Downloads
    • Stokroos logo zwart
    • Stokroos logo kleur
Aanvragen

Ma'ayan Pesach | Longing

Onder de titel Longing – Materializing memories onderzoekt Ma’ayan Pesach de mogelijkheden van nieuw geblazen glas in combinatie met tweedehands voorwerpen en spullen waar persoonlijke verhalen aan verbonden zijn. Zij sprak voor deze tentoonstelling met oudere vrouwen, ieder met een verschillende achtergrond en woonachtig in Tel Aviv. Deze gesprekken betroffen hun familie, jeugd, ambities en inzichten waarbij hun favoriete voorwerp werd besproken. De basisvorm van Ma’ayan’s glaswerk is afgeleid van flessen en kruiken, geblazen en vervormd in de glasblazerij van het Nationaal Glasmuseum. Deze werken herbergen en koesteren de persoonlijke verhalen en herinneringen, die verbonden zijn aan dierbare voorwerpen en spullen. Deze werken zijn mogelijk gemaakt door het Stokroosstipendium voor Glas.

Ma’ayan Pesach (Kefar Saba, Israël, 1985) woont in Tel Aviv en maakte in 2013 in Eindhoven op de Design Academy furore met haar afstudeerproject ‘Food for thought’. Wij kennen haar pas goed sinds haar installatie ‘Stacked Light’, gemaakt in samenwerking met Sander Wassink, waar iedere afzonderlijke lamp van hergebruikt glas en servies uniek is geproduceerd. Pesach fantaseert al sinds haar jeugd over de mogelijkheden van bestaande objecten en verzamelt al haar hele leven herinneringen in allerlei vormen. Sinds haar tijd aan de Design Academy Eindhoven koppelt zij bestaande materialen en producten aan een persoonlijk verhaal. Op dit moment studeert zij voor haar master aan de Bezalel – art & design academy in Jerusalem, Israël.

Naast de tentoonstelling heeft Ma'ayan Pesach een publicatie gemaakt waarin de verhalen staan van de 5 vrouwen die zij in Tel Aviv interviewde.

Nationaal Glasmuseum

Ma'ayan Pesach

Film
Kunstenaar:Ma'ayan Pesach
Type:Stokroos Stipendium
Discipline:Glas
Adres:Nationaal Glasmuseum
Lingedijk 28-30,
Leerdam
Openingstijden:Maandag gesloten

Dinsdag tot en met zaterdag
10.00 - 17.00 uur

Zondag
12.00 - 17.00 uur
Terug
© 2023 info@stokroos.nl | Design en website by RAMDATH