stichting stokroos
  • Home
    • Over Stichting Stokroos
    • Contact
  • Actueel
    • 16 januari 2023 | Niels Engel nieuwe directeur
    • Persbericht | Paul Deiters Stipendium 2023
    • Open Call | Paul Deiters Stipendium 2023
    • Stichting Stokroos start met professionaliserings-vouchers
    • Matchfundingpartner van voordekunst
    • Persbericht | 12-01-2022 | Coachingsbijdrage stopt
    • Persbericht | 16 december 2021 | Nieuwe voorzitter
    • Jaarverslag 2020 gepubliceerd
    • Samenwerking met Driving Dutch Design
    • De Best Verzorgde Boeken 2020
    • Persbericht | Paul Deiters Stipendium 2021
    • Open Call | Paul Deiters Stipendium 2021
    • Persbericht | Paul Deiters Stipendium 2020
    • Open Call | Paul Deiters Stipendium 2020
    • Persbericht | 19-12-2019 Nieuwe bestuursleden
    • Persbericht| Paul Deiters Stipendium 2019
    • Persbericht, 9 juli 2018
  • Agenda
    • BEZIN – Geloof achter de tralies|Ilvy Njiokiktjien
    • The Plantriarchy|Bernice Nauta en Gijsje Heemskerk
    • Behind the screens|50 jaar computerkunst
    • WHAT MY HANDS KNOW|Arti et Amicitiae
    • Orchestrating Coincidence|Hilde Onis/ Liza Wolters
    • Honeycombinge|Ilse Bourlanges and Elena Khurtova
    • ANK - Another Kind of Need |Marijn Bax
    • 'Gatekeepers' | Monika Dahlberg
    • 'Window of Opportunity'| Jop Vissers Vorstenbosch
    • THIS WORKS
  • Projecten
    • Sabine Groenewegen| UNDER ERASURE
    • Stichting Beeldengalerij Haarlem |Hildebrandmonument
    • 'Gatekeepers' | Monika Dahlberg
    • Footnotes I have never seen | Robin Waart
    • (r)evolutionary textiles | Fenna van der Klei
    • Tentoonstelling | Kokou Ferdinand Makouvia
    • Ecognosis | Between two hands
    • Tentoonstelling | Riëtte Wanders
    • Full of Emptiness | Machteld Rullens
    • Afstand | Henk Wildschut
    • Bloomlight | Vouw
    • Bilders Folly | Floris Brasser
    • Does a Face Have a Chronology|Team Thursday
    • Deborah Jack | Overzichtstentoonstelling
    • ICE | Rob Voerman
    • Bijzondere Projecten 2020 | Taskforce Fashion
    • The Forbidden Garden of Europe|Studio Wild
    • Singing Sparks | Görkem Arikan
    • Constant Companion | Minne Kersten
    • Festival Analog | Grafische Werkplaats Den Haag
    • Tentoonstelling | Gerbrand Burger
    • Kunstenaarsboek | Rachel Moron
    • ROTONDE: GRAN WHISTLE TURISMO| Lee McDonald
    • Kunstenaarsboek | Maurice Bogaert
    • Sweat book | Alex Farrar
    • Germano | Sarah Mei Herman
    • Lijn Therapie | Myrte van der Molen
    • Stichting MIR Project | Terra Incognita
    • Fontein | Dennis Muñoz Espadiña
    • Kunstenaarsboek Hoarder Order | Thomas Kuipers
    • Volkskrant Beeldende Kunstprijs 2020
    • Tourist Land | Paleisstraat 107
    • Kunstenaarsboek SC 1/1_1/2_1/4_1/8 | Sigrid Calon
    • Quilt #01–#30 | Philipp Gufler
    • Festival The Other Book
    • Kunstenaarsboek ZAMZAM | Fatima Barznge
    • De Constructie | Wim Warrink
    • Under the surface | Maze de Boer
    • Abacus | Bilal Chahal
    • Sun Windows Moon Tendrils | Arvo Leo
    • Secret Mountain | Margriet van Weenen
    • Beyond Quilting | Edith Rijnja
    • Studiolo | Ilse vermeulen
    • Ephemeral Data | Jeroen van Loon
    • Beeldengalerij Haarlem | Stichting Hildebrandmonum
    • Funes the memorious | Iqraa Tanveer
    • Terrarium | Tanja Smeets
    • Amazigh | Mickey Yang en Katrein Breukers
    • We Love Where We Live | Louise Honée
    • Sprekend verleden | Sibyl Heijnen
    • Oernatuur | Primal Nature | Mariëlle van den Bergh
    • Phoenix's Last Song | Dorine van Meel
    • Umami Maybe | Janine van Oene
    • Lustwarande 2019 | Stichting Fundament
    • Expeditie MIR
    • Het woord | Tanja Smit
    • Sirenen | Joris Strijbos
    • 8 beeldvormers bij Kuub| Annemie Bogaerts
    • In silence | Grace Schwindt
    • Ceramic Totems | Sil Krol
    • Fleece Afterlife | Conny Groenewegen
    • Vrijplaats bij MIJ | Museum IJsselstein
    • Cell Memory, Thank you Plant | Wineke Gartz
    • It happens anyway W139| Sachi Miyachi
    • Conserving the Representation | Pendar Nabipour
    • Stokroos Stipendium voor Eigentijds Zilver 2018
    • Oysters for Naturalization | Mangano & Van Rooy
    • Insectology: Food for Buzz | Matilde Boelhouwer
    • Partituur van Zoet & Zout | Marjolijn Boterenbrood
    • FLASHFORWARD | Bastienne Kramer
    • De Volkskrant Beeldende Kunst Prijs 2019
    • Mores | Marijn Bax
    • "Spell Action" Artist Book | Ruta Butkute
    • Justina Nekraisaite | Digital Platform
    • Kunstenaarsboek | Rein Jelle Terpstra
    • Tembe Afaka | Marcel Pinas
    • New Biodiversity | Carolien Adriaansche
    • Motherland is Calling | Olga Ghanza
    • RijksOpen 2018 | Rijksakademie
    • A sense of things to come | Robin Waart
    • DOMINO/B | Joke Robaard
    • Lotte van Latum | Life's a Bubble
    • Appearance / being | Maarten van Maanen
    • Outer Space | Machteld Aardse en Lyske Gais
    • Roots | Inge Meijer
    • Windowclicker | Zeefdrukproject
    • Beauty of the Battle | Patrick Koster
    • May or why I think Blue | Julia Amelie
    • Weeflab | Monika Auch
    • Beauty of the Battle | Damian Kapojos
    • Sebastiano Blu | Pauline Curnier Jardin
    • Kunstenaarsboek | Marenne Welten
    • Ever so Humble, Ever so Proud | Mila Lanfermeijer
    • A very light moment | Sanja Medic
    • Dedication(s) | Robin Waart
    • Street vendors | Su Tomesen
    • NEWSTREET EXPO’s 2.0 en 3. | Liesbeth Sterkenburgh
    • FLAM XL 2018 | Stichting Outline
    • Gaan om te zijn | Polak van Bekkum
    • Detox Tour | Dirk van Lieshout
    • Loophole | Jimi Kleinbruinink
    • Material Encounters | Margret Wibmer
    • Sirene | Bouke Groen
    • Kunstenaarsboek | Hanneke van der Hoeven
    • Ciska de Hartogh | Kayelitsha Bonteheuvel
    • Stralen en Reflecteren | Groepstentoonstelling
    • Sculptuur 'Wetter' | Kim Habers - Yvon Ariese
    • Flip Chair at The Aram Gallery, London Jair Stras
    • Dust to * dust | Khurtova & Bourlanges
    • Ornamental HEY HEY HEYS | Ineke Heerkens
    • Like a Pearl in my Hand | Carina Hesper
    • Infinity | Zoro Feigl
    • Kunstenaarsboek | Pjotr Müller
    • Tormenta | Jef Montes
    • March Madness | Tamar Harpaz
    • Alhazen | Siba Sahabi
    • Façade | Wouter Venema
    • 50 YEARS | Stefan Cammeraat
    • Kantelpunt 1 | Robbie Cornelissen
    • The Inside Out The Outside In
    • Novo Typo Color Book | Mark van Wageningen
    • Een wetenschappelijk ritueel | Pavèl van Houten
    • Hatchings | Kok & Deiman
    • Navigating the Imaginary | Anouk Griffioen
    • Speed of Light | Caspar Noyons
    • Melanie Bonajo | Hacking Habitat
    • Smar-ting bodies | Eveline Rajca
    • Traces | Rozemarijn Westerink
    • Paper Memory en Ghost Images | Aimée Zito Lema
    • Photographic Treatment | Laurence Aëgerter
    • Luen' serie wollen plaids | Karolien van Mensvoort
    • Procedure for Underground | Paul Hendrikse
    • A matter of perspective | Jimi Kleinbrunink
    • Jaquards van Gunta Stoltz | Bas van Beek
    • Sybren Hellinga Kunstprijs | Kunsthuis Syb
    • Luster | Clay in Sculpture Today
    • Het Fotografisch Keramisch Reliëf
    • INSIDEOUT
    • Witte Olifanten | Femke Woltering
    • Part of something | Gerbrand Burger
    • Annesas Appel
    • Leviathan | Laurence Aëgerter
    • Katrin Korfmann | Bradwolff Projects
    • Time Out | Margret Wibmer
    • SWEEP | Tine Wilde
    • Presentatie objecten | Tilmann Meyer-Faje
    • Blue Hour | Yasmijn en Merel Karhof
    • Tentoonstelling | Cecilia Vissers
    • Installatie en kunstenaarsboek| Marinus van Dijke
    • Presentatie Paris Fashionweek | David Laport
    • Verschanste klanken | Fedde ten Berge
    • 'Et Ita Factum Est (And So It Was)' | Kevin Bauer
    • Park Sporen | Marjolijn Boterenbrood
    • Marabouparken | Edward Clydesdale Thomson
    • tentoonstelling 37 PK | Boris de Beijer
    • Stitch Your Brain | Monika Auch
    • 'Personal Structures’| Venice Biennale 2015
    • Glaskralen | Regula Maria Müller
    • Something Thrown in the Way of the Observer
    • What Design Can Do
    • Twijfel Zaaien | Casting Doubts
    • Manifesten | Kranenburgh
    • Velero | Jef Montes
    • Tentoonstelling | Greylight Projects
    • Daar komen de Putters
    • Animatie | Cathelijn van Goor
    • Leparello | EVO
    • De opportunisten | vendel & de wolf
    • Artist Book | Tim Breukers
    • Internationaal Fotofestival Leiden
    • Nieuw werk | Charles van Otterdijk
    • Body | Annika Pannito & Erica Preli
    • Publicatie | Maartje Folkeringa
    • Geluidsinstallatie | Alexandra Duvekot
    • Tentoonstelling | Bradwolff projects
    • Grafiek | Monique Kwist
    • Nachtelijke Dwalingen | De Oude Kerk
    • CaCo3 Stoneware | Laura Lyn Janssen & Thomas Vaill
    • Spiral Drawing Sunrise | Polak van Bekkum
    • Walter Nikkels | Uitgeverij Valiz
    • Index Collection | Raw Color
    • Kunstenaarsboek | Sigrid Calon
    • Libero | Petra Stavast
    • Korstmos vloerkleden | Lizan Freijsen
    • Shotgun architecture | Justin Bennett
    • Porcelain Tableware | Aldo Bakker
  • Stipendia
    • Stokroos Keramiekstipendium 2020
    • Paul Deiters Stipendium 2020
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2020
    • Body Drift Stipendium 2020
    • Stokroos Keramiekstipendium 2019
    • Paul Deiters Stipendium 2019
    • Stokroos Glasstipendium 2019
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2019
    • Stokroos Stipendium voor Eigentijds Zilver 2018
    • Stokroos Glasstipendium 2018
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2018
    • HKU Stipendium 2017
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2017
    • Stokroos Glasstipendium 2017
    • HKU Stipendium 2016
    • Stokroos Sculptuur Stipendium 2016
    • Stokroos Glasstipendium 2015
    • Stokroosstipendium voor eigentijds zilver 2015
    • HKU Stipendium 2015
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2014
    • Stokroos Glasstipendium 2014
    • HKU Stipendium 2014
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2013
    • Stokroos Glasstipendium 2013
    • HKU Stipendium 2013
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2012
    • Stokroos Glasstipendium 2012
    • HKU Stipendium 2012
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2011
    • Stokroos Glasstipendium 2011
    • Stokroos Stipendium voor eigentijds zilver 2010
    • Stokroos Glasstipendium 2009
    • Stokroos Glasstipendium 2008
    • Stokroos Glasstipendium 2007
    • Stokroos Glasstipendium 2006
    • Stokroos Glasstipendium 2005
  • Aanvragen
    • Informatie over aanvragen
  • Over ons
  • Contact
  • Downloads
    • Stokroos logo zwart
    • Stokroos logo kleur
  • Over Paul Deiters
Aanvragen

Umami Maybe | Janine van Oene

UMAMI MAYBE

Gerhard Hofland is proud to present Umami Maybe by Janine van Oene (1988, NL). This is the first solo exhibition by Van Oene at the gallery since her debut in the group show Smudgen in 2018.

Umami Maybe opens Friday 22 November, during Amsterdam Art Weekend. Followed by a performance on Saturday 23 November by four young artists: Kim David Bots, Lyckle de Jong, Gijsje Heemskerk and Maarten Nico. The performance will involve instruments, soundscapes, improvisation, recitals and storytelling. Previously working together in different formations, on occasion the four form a collective. Active in various fields, they all bring their different backgrounds into the mix. From 14:00 till 16:30 hours.

The medium of painting itself is the core of Janine van Oene’s practice. The buttery quality of oil paint, the magic of mixing and the hunt after the right color is what drives her. For Van Oene stretching a canvas and preparing the paint is like setting the table for dinner; starting with a basis of carefully chosen linen she slowly works towards a composition that over time carries vases, dishes and decorative napkins folded into fans. Van Oene’s work is abstract in nature, but finds its origin in still lifes and the depiction of interiors. The images give a suggestion of raw fish on shiny dishes, scallops and fruit or laced curtains, but remain obscure to unambiguous interpretation. Layer after layer she searches a way out of the abstraction, back to a rather melancholic fake reality of outdated interiors, plastic flowers and forgotten curtain patters. She hunts for absurd and excessively stylised details in faded magazines and in memory drenched objects, to let these resurface in the work in unexpected ways. This motionless world is brought to life with the physical act of painting large calligraphic forms, intuitive moves in a puzzle Van Oene has to solve by pushing herself always further towards a solution.

Janine van Oene (1988, NL) lives and works in Amsterdam (NL). In 2014 she graduated from the HKU University of Arts in Utrecht, the Netherlands, and was s resident at De Ateliers in Amsterdam from 2014 to 2016. In 2017 Van Oene was selected for the Prospects & Concepts of the Mondriaan Fund, and was awarded the Dutch Royal Prize for Modern Painting. The work of Van Oene is at home in various collections, such as De Nederlandsche Bank, KMPG, The Royal Art Collection and ING Art Collection, AkzoNobel, among many others.

Tentoonstelling Gerhard Hofland


Stichting Stokroos ondersteunt dit project.
Kunstenaar:Janine van Oene
Titel:Umami Maybe
Van:Vr 22 november 2019
Tot:Za 18 januari 2020
Adres:Gallery Gerhard Hofland
Bilderdijkstraat 165C
1053 kp Amsterdam
Openingstijden:Thursday – Saturday 13.00 – 17.00
Terug
© 2023 info@stokroos.nl | Design en website by RAMDATH