March Madness
Kunstfort bij Vijfhuizen presenteert deze lente Tamar Harpaz – March Madness. In deze tentoonstelling reageert de kunstenaar op de betonnen structuren van het fort. Met behulp van geluiden en alledaagse objecten transformeert ze iedere kamer tot een ‘instrument’. Tezamen vormen de ruimtes een spookachtig orkest van klanken, lichten, verbindingen en glasscherven. Het pulserende geluid van slaande trommels en het waaien van de wind echoot door de historische gangen, alsof het fort voor eeuwig achterna gezeten wordt door haar vroegere militaire bestemming.
Tamar Harpaz (Israël, 1979) voltooide eind 2016 haar residentie op de Rijksakademie van Beeldende Kunsten. Met haar installaties ensceneert ze spanningsvolle momenten die geen werkelijke situatie nabootsen, maar eerder een idee of sensatie vangen. March Madness suggereert de voortdurende aanwezigheid van het militaire, zonder te onthullen waar dit ‘m precies in zit.
In collaboration with composer Asaf Hazan
Technical Support: Bastien Gachet, Kees Reedijk, Oded Rimon
With thanks to Stichting Stokroos Tamar Harpaz is supported by the Artis project grant
Tamar Harpaz (Israël, 1979) voltooide eind 2016 haar residentie op de Rijksakademie van Beeldende Kunsten. Met haar installaties ensceneert ze spanningsvolle momenten die geen werkelijke situatie nabootsen, maar eerder een idee of sensatie vangen. March Madness suggereert de voortdurende aanwezigheid van het militaire, zonder te onthullen waar dit ‘m precies in zit.
In collaboration with composer Asaf Hazan
Technical Support: Bastien Gachet, Kees Reedijk, Oded Rimon
With thanks to Stichting Stokroos Tamar Harpaz is supported by the Artis project grant
Kunstenaar: | Tamar Harpaz |
Type: | Installatie |
Discipline: | Geluid |